dinsdag 27 december 2011

levenswijsheid

Er kan vrede komen in jouw hart wanneer je dingen ziet gebeuren die ook voor jou persoonlijk belangrijk zijn, waar je weet: ‘ik stel mij open voor de Goddelijke kracht, ik ben eerlijk met mezelf en ik durf er te zijn voor mensen.’ Weet dat het goed is om samen te zijn met anderen in een spiritueel project. Dat er dingen kunnen zijn die je voor jezelf op een rustige en aangename manier uitwerkt.
Zoek in de eerste tijd niet naar extremen. Laat de wereld de wereld zijn. Weet dat er grote vernieuwingen komen her en der, maar dat ook jouw persoonlijk leven zeer interessant en belangrijk is en dat daar dingen kunnen gebeuren die uitzonderlijk mooi zijn omdat je weet: ‘ik heb leren houden van het leven, want ik heb gezien dat voor sommige mensen het leven kort en heel kort is, en dat ik eigenlijk werk moet maken, bijna iedere dag, van wat belangrijk is.’ Weet dat ook jouw engagement een grote betekenis kan hebben voor anderen. Een glimlach, een deugddoend herkennen van zaken, een medeleven in zaken die belangrijk zijn,… En het kan zijn dat het perspectief voor mensen niet meer zo goed omschreven kan worden, terwijl voor jezelf het idee ontstaat van ‘dit kan, en ook dat is belangrijk en ook daar wil ik mee bezig zijn.’
Er kunnen momenten zijn van diepe vrede, van diepe rust die komen en die heb je nodig. Weet dat de wereld in een grote ommezwaai zit, in een grote verandering, en dat niet alles naar wens verloopt. Maar dat er toch mensen zijn die op een gedreven en goede manier bezig zijn. Sluit je aan bij hen die spiritueel groeien en die maken dat het leven mooi en goed is. En weet: ook jouw kracht heeft de Aarde nodig.* Het is belangrijk om eerlijk te zijn met jezelf en om goede dingen te doen en van daaruit zal het zijn dat ook Mijn zegen op jou, op jullie rust. Je moet je geen zorgen maken, Ik ben met jou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten